رژیم غذایی قبل از اسلیو معده چه اهمیتی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

عمل اسلیو معده یکی از موثرترین روش ‌های جراحی برای کاهش وزن و بهبود سلامت است. افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند، فکر می کنند که با انجام جراحی، سریع به لاغری و کاهش وزن و هیکل مورد نظر خود دست پیدا می کنند. در حالی که انیگونه نیست و با عمل کردن، پروسه لاغری تمام نشده است؛ بلکه تازه شروع می شود. شما با رعایت یک رژیم غذایی مناسب، به مرور زمان وزن اضافی خود را از دست می دهید و در نهایت به وزن دلخواه خود می رسید.

اما داشتن یک رژیم غذایی مناسب قبل از عمل اسلیو معده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به این صورت که یکی از مهم ترین اهداف داشتن رژیم غذایی قبل از عمل، کاهش چربی های کبد است. اما چرا کبد؟ کبد جه ارتباطی به اسلیو معده دارد؟ داخل و اطراف کبد افراد چاق، دارای تجمع زیادی از سلول های چربی است و همین موضوع باعث بزرگ تر شدن کبد در این افراد می شود. به دلیل قرارگیری کبد درست در کنار معده، کبد خیلی بزرگ، انجام جراحی اسلیو معده را برای پزشک سخت ‌تر و انجام آن را برای شما خطرناک ‌تر می‌ کند.

تغذیه قبل از عمل اسلیو معده

قبل از عمل اسلیو معده، برای بهبود وضعیت کبد و آماده ‌سازی بدن برای جراحی، بیمار باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کند. این رژیم غذایی شامل مواد غذایی مانند پروتئین های بدون چربی، سبزیجات و مایعات بدون گاز می شود. جراح اسلیو شما ممکن است برای شما یک رژیم غذایی در نظر بگیرد و به شما پیروی کامل از آن را توصیه کند.

این رژیم حداقل دو هفته قبل از تاریخ جراحی شروع می ‌شود. همچنین، توصیه می‌ شود که دو روز قبل از عمل، مصرف نوشیدنی‌ های بدون گاز و خوراکی‌ های دارای کافئین محدود گردد. در این بازه زمانی کوتاه، شما باید به یک رژیم غذایی شفاف و مایع روی آورید که می تواند شامل آبگوشت، آب، قهوه یا چای بدون کافئین، ژله و بستنی های بدون قند و همینطور شیک پروتئین بدون قند باشد.

همچنین توصیه می شود که از مصرف کالری های غیر مغذی خودداری کنید. از مصرف نوشیدنی های الکل دار اجتناب کنید. پیشنهاد می شود که با پزشک خود در مورد ویتامین ها و مکمل هایتان صحبت کنید تا بدانید چه چیزی را در چه زمانی مصرف کنید. این تدابیر پیش از جراحی باعث می‌ شوند که بدن شما برای عمل اسلیو معده آماده شود و موفقیت این جراحی را افزایش دهد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: